Tuesday, August 20, 2013

Bröllopsdag och vardagsliv

   




Jag har börjat jobba igen och bloggen fick aldrig den där pånyttfödelsen som jag kanske hade hoppats på i början av sommaren. För en gångs skull sitter jag på bussen och när det sker så där helt sporadiskt är det faktiskt ett mycket trevligt färdmedel.

Vad som har hänt här? Tja, jag har varit gift med min make i tre år och det firades med restaurangbesök på malmösnackise n Dubbel Dubbel. Mycket glad för att de skyhöga förväntningarna tillfredsställdes med råge. Underbart ställe, mysig atmosfär, trevlig personal och gudomligt god mat. Dessutom hur kompatibelt som helst för snart tvååring. Carla slafsade glatt i sig dumplings och utforskade det här med att äta med matpinnar. Har ni vägarna förbi så sväng inom Simrishamnsgatan vid Möllevångstorget. 

Förutom vårt egna initiativ hade vi den stora glädjen av att få njuta av våra grymma vänners påhitt, en låda som spikades igen på bröllopsfesten för tre år sedan innehöll en utmärkt Amarone och hälsningar från samtliga gäster med gissningar om var i livet maken och jag skulle befinna oss. Bara en hade gissat på skilsmässa, det får man väl vara nöjd med? 

Nä, nu ska jag plocka upp Min kamp och njuta av en stunds läsning innan jag landar på en hektiskt arbetsdag till. Tills vi möts igen. 

2 comments:

  1. Dubbel Dubbel finns även i Göteborg och är en riktig favorit. Mysig lokal och fantastisk god mat.

    Nu är även jag tillbaka på jobbet igen. Andra veckan för att vara exakt. Vart tog denna sommaren vägen!? Tiden har som vanligt gått alldeles för fort. Men det har varit en fin sommar och nu ser jag fram emot en minst lika vacker höst.

    Kram

    ReplyDelete
  2. Tiden rusar iväg och det är en bedrift att hänga med i svängarna. Grattis till bröllopsdag! Vi har i morgon. Tänk att det är tre år sådan vi gifte oss. Och snart två sedan våra små kom. Himmel.

    Restaurangen låter grym. Hade gärna ätit där. Ska lägga på minnet.

    Hoppas att början av terminen behandlar dig väl. Här ska det både jobbas och studeras i höst. Ser fram emot det.

    Stor kram till dig.

    ReplyDelete